SNAGA PROROČKE MOLITVE

 


Pre nekoliko godina sam prvi put  iskusila snagu, oblikovane, proročke molitve, i volela bih da podelim sa vama šta sam kroz to naučila.

Šta podrazumevamo pod oblikovanom, proročkom molitvom?

Podrazumevamo proces kojim kroz molitvu tražimo od Boga specifične reči kako bi se tim rečima molili nad određenom situacijom;  zapisujemo te reči;  i onda se ovim rečima redovno molimo dok se situacija ne promeni ili dok nam Bog ne kaže da više ne treba da se molimo za to.

Često su takve molitve bazirane na  stihovima iz Pisma koje nam Bog donosi u um. Jednom kada smo ih zapisali i molili se nad njima, onda pitamo Svetog Duha da nam kaže kako On želi da molimo ove stihove nad situacijom ili osobom. Zatim, uz Njegovu pomoć, zapisujemo molitvu koja odražava Očevo srce i hrabro proklamujemo ili govorimo Božiju istinu nad situacijom. Moleći ovu oblikovanu, proročku molitvu, naše srce i naš um ostaje fokusiran na Božijoj volji, a ne na našoj. Kada smo duboko uznemireni zbog nečega, mogućnost  da možemo svakodnevno da čitamo ovu molitvu pomaže nam da se ne borimo opet  sa svojim osećanjima kako bi ušli u molitvu.

Jedna moja dobra prijateljica je imala problema u braku. Oboje, i ona i njen muž su vernici i priznajem da sam bila ljuta na njega zato što je bio, barem kako sam ja to videla, uzrok njene duboke uznemirenosti. Htela sam  da ih podržim u molitvi ali sam primetila da je stav moje molitve za njega bio osuđujuć pre nego milostiv. Takođe, shvatila sam da se molim za promenu njegovog ponašanja na način za koji sam verovala da će pomoći mojoj prijateljici. Moje molitve su postale manipulativne.

Kako bi postala čista posuda blagoslova potražila sam pomoć prijateljice koja ima proročki dar, i zamolila je da i ona pita Gospoda šta bih mogla da se molim nad ovim čovekom, a da bude u skladu sa Božjom voljom, a ne mojom.

Nije me iznenadilo što joj je Bog dao 4 ili 5 odlomaka iz Biblije koji se nisu odnosili na njegovo ponašanje, nego na srce, identitet, izgradnju, osnaživanje i ohrabrivanje.

Zatim je moja prijateljica napisala molitvu za mene da je koristim, koja je nad ovim čovekom proklamovala istine o Božijoj ljubavi za njega i Božiju volju nad njegovim životom. 

Na primer:  “ Gospode dao si (ovoj osobi) duh mudrosti i razumevanja kako bi dobro upoznao Tebe. Otvori oči njegovog srca kao bi mogao da upozna nadu na koju si ga pozvao. Otkrij mu bogatstvo Tvoje milosti, njegovo nasledstvo u Tebi, Tvoju veličinu i silnu snagu koja je uskrsla Hrista iz mrtvih. Pokaži mu, da kao njegov Otac,  možeš isceliti svaku povredu i popraviti svaku slomljenost. Ti imaš moć da sve stvari činiš novima. Bazirano na  Efescima 1:17-20

Pošto sam bila očajna u vezi ove situacje, bilo mi je teško da se molim spontano, za nadu nad ovim čovekom, tako da mi je svakodnevno čitanje ove molitve pomoglo da efektivno uđem u duhovnu borbu za brak ovog bračnog para.  

Nakon nekoliko meseci moljenja ove oblikovane, proročke molitve, sa oduševljenjem sam otkrila da se promena desila, ne samo u suprugu moje prijateljice nego i u stavu mog srca prema njemu. Umesto osuđivanja, otkrila sam da sam porasla u milosti i nadi, i za njega i za njihov brak. Otkrila sam, da mogu da ga volim i prihvatim njegove mane, a porasla je i moja želja da ih još više podržim kao par.  Za godinu dana moja prijateljica i njen muž su produbili svoj odnos sa Bogom ali i jedno sa drugim.

Verujem, da kako je moja prijateljica proročki slušala Božiju volju za život ovog čoveka,  On joj je dao molitvu kojom bi izgradio njega u Hristu ali i da oslobodi mene od gorkog korena osude koji sam dozvolila da izraste u meni.

Knjiga Grejema Kuka ( Graham Cook) “Crafted Prayer” bila mi je veoma korisna u razumevanju kako da napišem oblikovanu molitvu za svoj život ali i za živote drugih ljudi. 

Comments

Popular posts from this blog

OD SLUŠANJA KA DELOVANJU

ZAŠTO ČEZNUTI ZA PROROŠTVOM ?

RAZUMEVANJE PROROKA 2. DEO