KAKO BOG GOVORI


Biblija nas uči da svi možemo čuti Boga i da svi možemo da se angažujemo u daru proroštva. Ipak, mnogi ostanu u mišljenju da ne možemo čuti Boga pošto naše iskustvo izgleda drugačije od nekog za koga mislimo da ima izrazit proročki dar. Činjenica je da nas je Bog sve stvorio unikatne. To znači da kad nam On govori, mi ga čujemo na drugačije načine i u drugačijim kontekstima. Kako bismo to bolje razumeli, ovog meseca smo nekoliko ljudi koji čuju Boga zamolili da nam kažu gde i kako ga čuju.


Jelena Dožić

Boga najlakše čujem kad se opustim u njegovom prisustvu i prosto očekujem da ću čuti šta mi govori. Najčešće to budu slike koje od nejasnih kroz promatranje postaju sve jasnije dobijajući oblik i smisao. Ponekad je to samo jedna reč ili rečenica koja se pojavi u umu i bude drugačija od dotadašnjeg  toka mojih misli. Takođe, tu su i snovi. Snove u kojima prepoznajem da mi Bog govori ne dobijam toliko često, ali kad se to dogodi, obično kroz njih dobijem usmerenje ili ohrabrenje za period života koji je preda mnom. Kad čujem šta Bog govori u bržem ritmu života (posao, druženje, razne aktivnosti...), to obično bude kroz utiske ili snažan osećaj da na nešto treba obratiti pažnju.


Dušan Beređi Bera

Volim da držim moj um aktivnim, mnogo razmišljam i znam da mi Bog govori kroz proces razmišljanja. Međutim, najdragocenija su mi iskustva koje zovem „krajem uma“. To su trenuci kad nisam potpuno fokusiran, npr. fizički radim, šetam, vozim kola, i odjednom negde, kao na „kraju uma“, misao počinje da mi raste, kao usmerenje, poruka, slika. Tad zastanem i usredsredim se na tu misao, otkrivajući šta je poruka koju Bog ima za mene. Verujem da je to zato što tad dopustim Bogu da mi progovori, da prodre kroz moje misli do mene.


Anđelko Trninić  Gale

Prva istina koja me oduševljava jeste ta što Bog voli da priča s nama. Kad sam to prihvatio kao istinu, to da meni govori, počeo sam istraživati načine kako mi se obraća. U početku ovog putovanja to je najčešće bilo u formi misli pa stihova iz Pisma, a sad mi najčešće govori kroz proročke slike – za to sam najviše i molio.


Tatjana Vegel

Po prirodi sam introvert i najčešće primam otkrivenja od Boga kad odvojim vreme za Njega i uživam sama u prisustvu Božjem. Često mi govori kroz prirodu i svakodnevne stvari koje me okružuju, u slavljenju, kroz Božju reč, kroz razgovore s ljudima i sl. Bog mi govori na mnogo načina, ali jedan od najčešćih je kroz slike/vizije. Naučila sam da, kad mi Bog pokaže sliku, prebivam na njoj i pitam Boga na šta treba da se usredsredim na toj slici i kroz šta želi da mi govori. Najčešće se izdvoji jedan detalj kroz koji mi Bog šalje poruku koju je namenio za mene ili nekog drugog za koga sam se molila. Nekad se te slike razviju u kratak film i onda pratim šta se dešava, šta dolazi u fokus i šta mi Bog kroz to poručuje. Drugi način na koji mi Bog najčešće govori jesu snovi i ovo je način koji ja lično najviše volim, zato što su snovi van moje moći korigovanja i ubacivanja nečeg „svog“. Nije svaki san od Boga, ali sam naučila da prepoznam kad jeste, i to je često neki „osećaj“ da je od Njega, što mi kasnije potvrđuje kroz svoju Reč. Takođe, vrlo često čujem Boga koji govori tihim, unutrašnjim glasom reči koje zapišem u formi pisma ispredam osobi kojoj su namenjene. Kroz ovaj način jasno vidim koliko Bog poznaje nečije srce i govori u samu srž njihovog bića reči života i istine. Na koji god način da mi Bog govori, potvrde za sve tražim u Svetom pismu, koje je temelj i apsolutni autoritet nad svim proroštvima i najbolji način da znam da li je otkrivenje od Njega ili nije. Bog mi često da neki citat, stih ili odeljak iz Pisma koji ima veze s onim što sam molila i često potvrđuje neko otkrivenje koje sam dobila u bilo kom tipu otkrivenja.


Ono što možemo da vidimo u ovim iskustvima jeste da svi čujemo Boga na različite načine i u različitim kontekstima. Neki od nas će čuti Boga kroz slike, drugi kroz snažan osećaj, a opet neko će čuti kroz Bibliju ili druge ljude. Takođe se uključujemo u proroštvo u različitim prostorima. Možda ćeš, kao Jelena i Tanja, najbolje čuti Boga kad odvojiš vreme da budeš u Njegovom prisustvu, možda ćeš najviše čuti Boga kroz slike kao Gale, ili kao Bera dok se baviš nekim aktivnostima. Kako god i gde god čuješ Boga, seti se da je tvoj način da ga čuješ  isto toliko dragocen koliko i način nekog drugog ko ga čuje. Bog nam govori na različite načine jer nas je stvorio da svi budemo unikatni. 


•    Kako i gde ti čuješ Boga?

•    Ukoliko nisi siguran koji je najbolji način da ga čuješ, zašto ne bi istražio neke od načina koji su prikazani u ovom blogu?

Comments

Popular posts from this blog

OD SLUŠANJA KA DELOVANJU

ZAŠTO ČEZNUTI ZA PROROŠTVOM ?

RAZUMEVANJE PROROKA 2. DEO